4GL - Delphi 7

Alapfogalmak

  1. Ismertesse a 4GL fogalmát!
  2. Hogyan lehet csoportosítani a 4GL eszközöket felhasználási területük szerint?
  3. Milyen részekre bontható egy szoftverrendszer környezete?
  4. Mutassa be egy 4GL alkalmazás általános adatfeldolgozási sémáját!
  5. Hogyan valósíthatók meg a feladat specifikus műveletek?
  6. Milyen programkezelési technikák alkalmazhatók a vizuális modellű kezelőfelületeken?
  7. Ismertesse a RAD fogalmát!
  8. Milyen tényezők biztosítják a programfejlesztés hatékonyságát a 4GL eszközökben?
  9. Hogyan érvényesül a WYSIWYG elv a programfejlesztés során?
  10. Definiálja a komponens fogalmát az átalános, technikai és funkcionális megközelítések szerint!
  11. Milyen kapcsolat van az esemény és az üzenet között?
  12. Hogyan lehet az üzeneteket csoportosítani?
  13. Mit nevezünk eseménylistának?
  14. Mutassa be hogyan változtatható meg egy kezelőszerv felirata az OnClick esemény hatására?
  15. Mutassa be a MessageDlg függvény használatát?
  16. A (b2-4ac) kifejezés negatív értéket vett fel. Generáljon hibaüzenetet a MessageDlg függvény segítségével!

2006 október 7.

Lap elejére »

Alapvető kezelőszervek - TK. 121.-től

  1. Hogyan csoportosítjuk a kezelőszerveket?
  2. Mit tartalmaz a VCL?
  3. Mutassa be a TControl objektumosztály jellemző tulajdonságait, metódusait és eseményeit!
  4. Mire használjuk a programban a feliratokat?
  5. Hogyan kezeljük az inputfókuszt egy Windows programban?
  6. Mi a nyomógombok funkciója az alkalmazásokban?
  7. Milyen komponensosztályokat használhatunk a Delphiben nyomógombok készítésére?
  8. Milyen tulajdonságokkal és metódusokkal kezelhetjük egy szövegdoboz tartalmának kijelölését?
  9. Ismertesse a vágólapműveletek megvalósítását egy szövegdoboz tartalmán?
  10. Mi a különbség a jelölőnégyzet és a választógomb között?
  11. Mi a különbség egy tervezési illetve egy futásidőben létrehozott komponens között?
  12. Mit nevezünk osztálymetódusnak?
  13. Melyik tulajdonsággal határozzuk meg a futásidőben létrehozott komponens megjelenési tulajdonságait?
  14. Hogyan történik az események és a hozzájuk tartozó eljárások összerendelése futásidőben?
  15. Hogyan lehet felszabadítani egy futásidőben létrehozott komponens erőforrásait?

2006 október 23.

Lap elejére »

Lista alapú komponensek - TK. 175.-től

  1. Hogyan csoportosítjuk a lista alapú komponenseket?
  2. Mire használjuk a TRichEdit komponenseket?
  3. Mi a különbség egy ASCII szövegállomány és egy RTF formátumú állomány között?
  4. Mutassa be a SelAttributes tulajdonság használatát!
  5. Hogyan állítjuk be a TRichEdit komponens által megjelenített szöveg bekezdéseinek jellemzőit?
  6. Hogyan kereshetünk meg egy szövegrészt a TRichEdit komponens által tárolt szövegben?
  7. Hogyan használhatjuk egy kijelölt szövegre a vágólapműveleteket?

2006 október 23.

Lap elejére »

Menükészítés - TK. 197.-től

  1. Mi a menük szerepe az alkalmazásokban?
  2. Hogyan csoportosítjuk a menüket?
  3. Milyen irányelveket célszerű betartani a menük készítésekor?
  4. Mi a gyorsbillentyűk funkciója egy alkalmazásban?
  5. Hogyan rendelhetünk gyorsbillentyűket a menüpontokhoz?
  6. Ismertesse az eszköztárak funkcióit?
  7. Hogyan készíthetünk eszköztárat a Delphiben?
  8. Hogyan kapcsolhatunk ikonokat az eszköztár nyomógombjaihoz?
  9. Hogyan történik a nyomógomb eseményeinek kezelése az eszköztáron?

2006 október 23.

Lap elejére »

Dialógusablakok - TK. 230.-tól

  1. Milyen szerepük van egy alkalmazásban a dialógusablakoknak?
  2. Mutassa be a TOpenDialog komponensosztály feladatát és kezeléstechnikai jellemzőit!
  3. Hogyan menthető el a TRichEdit komponensosztály egy példányának szövege?
  4. Ismertesse a TFontDialog párbeszédablak jellemzőit!
  5. Mutassa be a keresés műveletének megvalósítását a TFindDialog párbeszédablak használatával!

2006 október 23.

Lap elejére »