AJÁNLÁS
a Lem JátékEszközTár képességfejlesztő programcsomaghoz
A
"szórakoztatva", "játszva" tanulás olyan lehetőséget nyújt
a gyermekek számára, amellyel az ered-mények, az elérhető
tudásszint a legjobb körülmények között születhet meg.
Lem
2 "Betűkirakó" betűtáblái a betűvetéssel
ismerkedő gyerekek számára teszik könnyebbé, biztosabbá
az olvasás elsajátítás első lépcsofokát: a betűfelismerést,
azonosítást.
Lem
3 "Színhalász" A "kétszínű" halak párkereső
játéka a szín és a forma felismerés, valamint a megfigyelőképesség
gyakorlására ad alkalmat.
Lem 4 "Vízparton" Ha a halakat
a megadott vonal mentén szétvágjuk, a két külön rész össze-illesztése
lesz a memory játék feladata. A gyerekek játszva ismerkednek
meg a rész-egész fogalmával, s közben az analizáló-szintetizáló
készség elemeit sajátítják el, gyakorolják be.
A Pecázás a halakkal játék a szem-kéz koordinációt, a
kézügyességet, a szem fixációt - tehát az iskolában az
írás elsajátításához elengedhetetlenül szükséges készségeket
- fejleszti.
Lem
5 "Mesefüzet" A négy - gyerekek által
kedvelt - mese képekről való felidézése az emlékezet,
a vizuális észlelés, valamint a mese tartalma és képei
közti összefüggés felismerését fejleszti.
A "mesesor összerakása", az események időrend szerinti
elrendezése segíti az olvasás elsajátítá-sához oly szükséges
egymásutániság, ún. szerialitás elsajátítását. (A betűk,
szavak, mondatok összeolvasása egymásutániságot, sorrendtartást
és követést feltételez).
A mese elemeiből összeállított társasjáték jó szórakozást,
játékos hangulatot biztosít, s ha közben felelevenítődik
egy-egy mozzanat a meséből, az jó lehetőséget nyújthat
a verbális memória, a szókincs, a szóaktivizációs készség
fejlesztésére.
A
játékok mindegyike változatos gyakorlási lehetőséget nyújt
olyan készségek fejlesztéséhez, amelyek birtokában a gyerekek
az iskolába lépéskor könnyebben jutnak a betűk és az olvasás
sok kellemes élményt nyújtó birodalmába.
A játékgyűjtemény kiválóan alkalmazkodik a 4-7 éves gyerekek
életkori sajátosságaihoz, tovább-fejleszthető és többféle
új ötlet kiindulópontja lehet. Mindez a szülőtől, pedagógustól
kreativitást, ötletességet is igényel. De a ráfordított
idő többszörösen megtérül: a kisgyerek tudása, ismerete,
személyisége az önfeledt szórakozás közben harmonikusan
fejlődik.
Különösen ajánlom a Lem JátékEszközTár mind a négy jelenleg
kapható játékát iskolák, óvodák és gyermekek fejlesztésével
foglalkozó intézmények számára.
Székesfehérvár,
2003. október 23.
Fülöp Erzsébet s.k.
a székesfehérvári Beszédjavító Intézet logopédusa