Program Óvoda Fejlesztés Taneszköz Grafika

AJÁNLÁS a Lem JátékEszközTár képességfejlesztő programcsomaghoz

A "szórakoztatva", "játszva" tanulás olyan lehetőséget nyújt a gyermekek számára, amellyel az ered-mények, az elérhető tudásszint a legjobb körülmények között születhet meg.

Lem 2 "Betűkirakó" betűtáblái a betűvetéssel ismerkedő gyerekek számára teszik könnyebbé, biztosabbá az olvasás elsajátítás első lépcsofokát: a betűfelismerést, azonosítást.

Lem 3 "Színhalász" A "kétszínű" halak párkereső játéka a szín és a forma felismerés, valamint a megfigyelőképesség gyakorlására ad alkalmat.

Lem 4 "Vízparton"
Ha a halakat a megadott vonal mentén szétvágjuk, a két külön rész össze-illesztése lesz a memory játék feladata. A gyerekek játszva ismerkednek meg a rész-egész fogalmával, s közben az analizáló-szintetizáló készség elemeit sajátítják el, gyakorolják be.
A Pecázás a halakkal játék a szem-kéz koordinációt, a kézügyességet, a szem fixációt - tehát az iskolában az írás elsajátításához elengedhetetlenül szükséges készségeket - fejleszti.

Lem 5 "Mesefüzet" A négy - gyerekek által kedvelt - mese képekről való felidézése az emlékezet, a vizuális észlelés, valamint a mese tartalma és képei közti összefüggés felismerését fejleszti.
A "mesesor összerakása", az események időrend szerinti elrendezése segíti az olvasás elsajátítá-sához oly szükséges egymásutániság, ún. szerialitás elsajátítását. (A betűk, szavak, mondatok összeolvasása egymásutániságot, sorrendtartást és követést feltételez).
A mese elemeiből összeállított társasjáték jó szórakozást, játékos hangulatot biztosít, s ha közben felelevenítődik egy-egy mozzanat a meséből, az jó lehetőséget nyújthat a verbális memória, a szókincs, a szóaktivizációs készség fejlesztésére.

A játékok mindegyike változatos gyakorlási lehetőséget nyújt olyan készségek fejlesztéséhez, amelyek birtokában a gyerekek az iskolába lépéskor könnyebben jutnak a betűk és az olvasás sok kellemes élményt nyújtó birodalmába.
A játékgyűjtemény kiválóan alkalmazkodik a 4-7 éves gyerekek életkori sajátosságaihoz, tovább-fejleszthető és többféle új ötlet kiindulópontja lehet. Mindez a szülőtől, pedagógustól kreativitást, ötletességet is igényel. De a ráfordított idő többszörösen megtérül: a kisgyerek tudása, ismerete, személyisége az önfeledt szórakozás közben harmonikusan fejlődik.
Különösen ajánlom a Lem JátékEszközTár mind a négy jelenleg kapható játékát iskolák, óvodák és gyermekek fejlesztésével foglalkozó intézmények számára.


Székesfehérvár, 2003. október 23.
Fülöp Erzsébet s.k.
a székesfehérvári Beszédjavító Intézet logopédusa

Program Óvoda Fejlesztés Taneszköz Grafika