|
Óvodavezető : Nagyné Szabó Etelka
Óvodavezető helyettes : Juhászné Almási
Zsuzsanna
Óvodatitkár : Petruska Emese
Gyermekvédelmi Felelős : Lőrincz Ágota
|
Óvonők:
Baranyi Lászlóné
Juhászné Almási Zsuzsanna
Lőrincz Ágota
Radványi Zsuzsanna
Szabó Jolán
Szépné Vinczencz Katalin
Szlobodáné Homoki Ildikó
Zolcsák Melinda |
Dajkák:
Antalné Módra Eszter
Králik Tiborné
Mile Gyuláné
Nagy Jánosné
Szabó Jánosné
Szarvas Beáta
Szász Irma |
Gondnok: Králik
István
|
|
Az intézmény bemutatása
|
Négycsoportos óvodánk egy rendezett lakótelep
közepén, Budapest XVII. kerületének szívében
található. Az épületet 1987-ben adták át 100
kisgyermek részére. Egyszintes, mely az
akadálymentes környezet kialakítását nagymértékben
megkönnyíti. Jó infrastruktúrával rendelkezik,
tömegközlekedési eszközzel, személyautóval is
könnyen megközelíthető. Környéke csendes,
parkosított, zöld övezet. Tágas, füves udvarunk,
biztonságos játékaink, virágos és
veteményeskertünk, halastavunk, homokozónk,
változatos lehetőségre és megfigyelésre ad
lehetőséget. A csoportszobáink természetes
alapanyagú bútorai, eszközei biztosítják a
gyermekek kényelmét, fejlesztik ízlésvilágukat.
Minden csoportunkhoz külön mosdó, öltözőrész,
specialitásként ,,tornaszoba'' tartozik. Az
aulából leválasztott tornaterem a
testneveléseknek, mozgásos tevékenységeknek,
valamint az óvoda programjainak, a testi
fogyatékos gyermekek habitációs és rehabilitációs
terápiáknak ad helyet. Az óvoda családias,
biztonságos légkörének megteremtéséről a 18 főből
álló lelkes, magas szintű szakmai felkészültséggel
rendelkező, gyermekszerető alkalmazotti közösség
gondoskodik. Óvónőink fele szakvizsgával
rendelkezik, de élen járunk továbbképzésekben,
innovációkban. Dajkáink szakképzettek,
elengedhetetlen nevelőpartnereink, szinte egész
nap a gyermekcsoportban segítik az óvónők
munkáját. Nevelési elveinkben, az óvoda
berendezésében, képében egység-és egyedi vonások
együttesen érvényesülnek. A gyermekek
személyiségfejlesztésében figyelembe vesszük az
egyéni sajátosságokat, a különbözőségeket. Az
óvónő feladatát a gyermeki szükségletek, a
fejlődésük törvényszerűségei szabják meg. Óvodánk
nevelőtestülete a múlt tiszteletéből táplálkozva
igyekszik megfelelni a jövő elvárásainak. Ezért
külsőségeinkben, nevelési-és
tevékenységrendszerünkben beépül a népi, nemzeti
kultúra megismertetése, a hagyományok ápolása, a
környezettel, embertársaink iránti pozitív
viszonyulás kialakítása, az inkluzív nevelés.
Olyan értékeket igyekszünk közvetíteni, amely a
társadalom és az egyén későbbi életvitele céljából
hasznosak.
Mindemellett törekszünk az ismeretek, eszközök
folyamatos korszerűsítésére, az információáramlás
sokszínűségének biztosítása. Nevelésünkben a
játékot tekintjük legfontosabb eszközünknek.
|
Pedagógiai programunk kiemelt feladatai:
|
- a tevékenységközpontú szemlélet és fejlesztés
megvalósítása,
- személyre szabott fejlesztés,
- az erkölcsi értékek átadása, a gyermeki
személyiség pozitív formálása,
- a változatos mozgás- és informatikai nevelés
lehetőségeinek biztosítása.
|
Óvodánk specialitása az informatikai
nevelés, mely több, mint tíz éves kutatásra
tekint vissza.
|
Az óvoda nevelési tevékenységének sajátosságai:
|
A táplálékallergiás gyermekek, valamint a
mozgásszervi fogyatékos gyermekek integrált
nevelése.
A gyermekek egyéni érésének, fejlettségének
figyelembevételének érdekében folyamatos
napirenddel dolgozunk. Vegyes, illetve részben
osztott csoportszervezésünk tudatos, egyrészt
igazodunk a szülők igényeihez, másrészt a
differenciált, egyéni bánásmódot valósítjuk meg.
Elismerjük a család elsődleges nevelői szerepét,
értékeink közvetítése mellett a közös
együttműködésre törekszünk. A szülők szervezete
nevelőmunkánk aktív résztvevője, segítője.
Dolgozóink elkötelezettek a minőségi munka
iránt, folyamatainkat a Minőségirányítási
programban szabályozzuk. 2004-ben a Comenius 2000
Közoktatási Minőségfejlesztési Program keretében
kidolgoztuk a Partnerközpontú működés intézményi
modelljét
Büszkék vagyunk zászlónkra, indulónkra, saját
szerkesztésű újságunkra, mely mind a közösséghez
tartozást szimbolizálják.
Minőségirányítási programunkban így
fogalmaztuk meg küldetésünket ,,a gyermekek
egyéni képességeit felfedezve, és megismerve, az
eltérő fejlődés ütemét figyelembe véve, meleg
elfogadó légkörben, változatos tevékenységek
biztosításával, korszerű szemlélettel, a
szülőkkel együttműködve, a személyiségük
kibontakoztatása, fejlesztése''.
|
|
|